18 sep. 2007

Oj nytt inlägg.

Ehm. Skulle vilja klaga lite på hur folk misshandlar svenska språket. Inte nog med att många går runt och använder sig av "typ". Jag undrar kraftfullt hur det kan komma sig att vissa har blivit tilldelade ansvaret som kommunikatörer på en del hemsidor.

Som ex gå in här http://www.gislavedsmotorklubb.nu/ Total misshandel av en text. Kolla också in det frenetiska användandet av "OBS", eller "OPS" som jag inte riktigt vet dess betydelse av.

OBS!! OBS!! Nu ska jag försöka lära mig hur man lägger upp en bild på bloggfan. OBS OBS!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med du. Det var bland de sju värsta grejerna jag läst. Det svenska språket skall vi värna om och inte miss bruka.

Anonym sa...

Är det inte klokt? Som du ju själv så skarpt brukar uttrycka det... Värna på, om det svenska språkbruket, så värnar jag om dig...

Anonym sa...

Jag försöker vänra, men ibland blir det lite fel... Typ!

Kramar från USA! :)