10 apr. 2008

Kundbesök

Jahaja, jag var på ett ny-kundsbesök förra veckan. Då är det viktigt att komma väl förbered, påläst mm. Kan även vara aningen nervöst för vissa. Jag har också en god vän som heter Robert. Robert brukar ha fantastiskt håriga ben. Dem hårigaste there is som han alltid brukar säga.

Den kninnliga HR-chefen i 35års åldern, kom in tog i hand och satte sig ner. En stund senare, mitt i min presentation kavlade hon upp sina tröjärmar. Där var Roberts håriga ben!
Eller näe, det var mer hår än arm. Presentationen tog en paus några sekunder. Resten av kundbesöket satt jag och tänkte på Robert. Kom då på en rolig grej som en skånsk lumparkille sa till Robert för många herrans år sedan. "Vikken jaevla matta".

kan anse att ansa är och bör vara en bruklig sed om man vill verka proffesionell i möten med leverantörer. Raka eller riv av håren tant! Eller ha alltid nedkavlat!
PB

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahahahaha. Det var inte en hanhon/dendet då?

Ñ