3 nov. 2009

Mejlning med myndighet



Hej, Jag undrar vilka intyg ni behöver för att styrka min inkomst då jag har som mål att snart ta ut pappadagar. Undrar också vilka blanketter som ska fyllas i.

Mvh
PB

Hej! Det första du behöver att göra är att du skickar in ett moderskapsintyg på beräknad förlossning. Vi kommer sedan att skicka ut information om vad vi behöver ha in ifrån dig.

Försäkringskassan
xxxxx xxxxxxx
Handläggare Kundcenter
privat personer Telefon: 0771- 524 524
www.forsakringskassan.se

Hej,
Tack för ditt svar.
Jag är man och därför är det en biologisk omöjlighet för mig att kunna inneha ett moderskapsintyg. Barnet föddes för övrigt för över ett år sedan.
Varmt välkommen att försöka svara på min fråga igen.
Mvh
PB

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt, helt underbart ju...
/JB.

Anonym sa...

handläggaren kanske är praktikant, inte riktigt varm i kläderna. Känner sig utanför på kontoret, folk skrattar bakom ryggen. Personen kanske funderar på att säga upp sig och starta en knypplingsstuga.. högst troligt

Anonym sa...

jag tycker att man ska vara riktigt riktigt hård mot människor som gör tabbar som detta. gärna lite översittande attityd.