26 maj 2008

Bäckman


Hade en klasskompis som hette Bäckman, kallades för Bäckis när vi blev lite äldre och häftigare. Bäckis åt alltid lunch med sin mamma när vi andra gick till skolbespisningen. Varför? Det vet man inte.

David Beckham gör här i filmen ett långmål. Känner jag en kille som gjorde ett sådant på Gislaveds Nou Camp, Nissavallen. En juniormatch. Nr4 rensar iväg ett gött rens mot en kort liten jävel i Anderstorps mål. Han har solen i ögonen och lyckas trilla in med bollen i målet. En historisk händelse som folk runtomkring fortfarande pratar om.

PB

3 kommentarer:

Macke sa...

haha riktigt nice å göra ett sånt mål :)

Just det! jag van ju rebusen. Då tycker jag du kan skriva ett inlägg om mig å min underbara blogg :)

Anonym sa...

Taget!
PB

Anonym sa...

Vi som såg det har oräkneliga gånger försökt att sudda bort det från minnesbanken men misslyckats. Becks strut liknar ju din PB men med den stora skillnaden att han försökte göra mål...

Timp