30 maj 2008

Upptäck Polen i sommar!

Hur tänker byråerna och diverse marknadschefer när de väljer att kommunicera sina budskap via direktreklam? Vet de inte om hur många som har "nej tack till reklam"? Vill man inte nå den gruppen också?
Alla som beslutar om att köra med direktreklam bör avgå.

I min trappuppgång så har hälften "nej tack" på sina brevlådor. Idag kom inte Stena Line ut med sitt budskap till hälften. kanske inte vill att så många ska boka sin resa.
Polen i sommar? Låter det roligt?

"Passa på att besöka äventyrsbadet Aquapark i Sopot"
Sopot? Lustigt namn på en ort i Polen. Känns som att det kan stämma på något sätt.

Dialog:
En person: Jag vet, vi anordnar resor till Sopot i Polen!
En annan person: Ja det måste vi verkligen göra, det är ju ett sjukt klämmigt ställe!
En person: Detta måste vi köra mafö på, men hur?
En annan person: Hm, klurigt. Hur många vill vi nå ut till?
En person: Ja vi måste ju nå så många som möjligt. Alla borde få ta del av denna fantastiska resemöjligheten.
En annan person: Men då vet jag hur vi gör, vi annonserar via direktreklam. Då når vi hälften av alla.
En person: Jättebra tänkt! Så gör vi.

Väl mött i Soopen (som en gammal kompis alltid brukar säga)
PB

Alla=hälften i fortsättningen. Ex jag köper 5 korvar och ska äta alla. Då ätar jag bara 2,5st.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur når man alla då?

Anonym sa...

kanske genom Direktreklam eller annonser i prenumerationstidningar hehe

Najk

Anonym sa...

Svar på "Hur når man alla då?"

Ingen aning.
I detta fallet borde man ha valt gratistidningar som delas ut till samtliga hushåll. Ungefär samma kostnad, men man når ut till en ofantligt större mängd.

PB