8 juni 2008

Köp pingis och veckan som gått

1) Skulle åka till sommarstugan för grillning, Målet var även att spela lite pingis. Det skulle föräldrar arrangera. Detta glömdes dock. Därför kom en uppmaning innan avfärd mot sommarstugan. Uppmaningen löd ordagrant "köp med dig pingis".

Då kan man fråga sig vad man egentligen ska köpa. För att ta reda på det bör man fundera på vad pingis är för mig. Jan-Ove Waldner, pingisrack, pingisboll, pingisbord, nät, servrutor och bäst av tre set till 21. Vilket av detta kan man köpa med sig till sommarstugan? Inte Jan-Ove och "bäst av tre set till 21".

Jag valde att inte köpa något. Kände att man inte kan köpa pingis helt enkelt.

2) Nicke Pikke använde mig som "ring en vän" och ställde en mycket viktig fråga under en förfest i Oslo. Ordagrant " kan man bajsa utan att kissa". Jag svarade ja, genom att man kan ju gå och kissa några minuter innan en bajsning. Men det är helt klart en spännande frågeställning. Kan man hålla sig samtidigt som man släpper på.

3) Funderade på att kasta ägg på ett gäng femtonåringar som hade fest på gårdsplanen nedanför sovrumsfönstret kl 03.30 häromnatten. Tror jag hade kunnat träffa. Vet inte när festen slutade då jag stoppade in två st kattuggade öronproppar.

4)Gislaved är i dagsläget bäst i världen på Speedway. Fantastiskt! Eller som Lejonen skulle skriva, fanta stiskt!!!!!! Jätte kul!!!!! och speed way!!!!!!

5) Spelade ingen pingis

PB!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Köp med dig pingis? Riktigt roligt!

Gällande hållning samtidigt som påsläppning så fungerar det ju utmärkt när avsikten är att enbart urinera. Resultatet hade nog annars blivit mången brun byxa för folk genom åren... Du har säkert själv stått och hållt inne gäddhuvudet vid avhällning någon gång. Ska testa tvärtomet inom en snar framtid.

Äggen kunde kanske ha avlossats anonymt?

/Timp