30 juni 2008

Marknadsföringsonykterhet för 5900:-

Annons i tidningen Nöjesnytt i Jönköping.
Kostnad: 5900:-

Frågor man kan ställa sig.
Vilka är målgruppen? Vad vill företaget förmedla? Vad är det för sorts företag?
Jag grillar inte bra men mycket, varför ska jag gå dit? Oljor och vinäger? Kan man vinna det? Eller, när har man oljor till grillen. Jag brukar grilla kött.

5900:-

TeleSamtal med en person på företaget:

Hej, PB heter jag. Jag har en fråga om annonsen i Nöjesnytt
Ja?
Är det en grillningstävling som ska hållas? När isåfall?
Näe det ska vi inte ha. Vi säljer Oljor och andra grilltillbehör.
Ok, då vet jag.
Du är välkommen att besöka vår affär.
Tack.
Tack.
Hejdå.
hejdå.


5900:-

PB

2 kommentarer:

Macke sa...

Hahaha, ja a du. Ringde du och frågade det hahaha skön du är

Anonym sa...

Trodde att det rörde sig om en grilltävling vettu. Tänkte ringa o anmäla mig.

PB