27 aug. 2008

Hur lång eller kort är du? Lång&kortometer

För att ta reda på hur lång eller kort man är så får man skapa en "lång&kortometer"
Fungerar ungefär som en termometer.

jättelång
väldigt lång
lång
ganska lång
lagom lång
relativt lång
---------------
relativt kort
lagom kort
ganska kort
kort
väldigt kort
jättekort

PB är relativt lång.

Om man hamnar mittemellan några av indikatorerna så finns det en regel:
Senast uppnådda längd gäller.

Har en god vän som heter Joakim. Vi är ungefär lika långa. Dock är han någon cm kortare.
Därför är Joakim relativt kort.

PB

7 kommentarer:

Macke sa...

Jag skulle vilja säga att jag har tagit mig upp på ganska lång...

Anonym sa...

Ok. men då får du tänka på att du inte är lång.

PB

Anonym sa...

PB, allting är relativt...

Anonym sa...

Epa und Rolf presenterar huggsexa.blog.se


The Solution!

Anonym sa...

Anonym sa...
Epa und Rolf presenterar huggsexa.blog.se


The Solution!



Men det var då själva fan...


huggsexa.blogg.se


Såja!

Anonym sa...

Jag skulle faktiskt vilja påstå att du snarare är ganska kort PB. Hursomhelst är du definitivt inte relativt lång, det förutsätter ju att du skall vara längre än ett snitt. Och i detta snitt kan väl inte dvärgar och hober räknas in. En normallängd för en normallång människa alltså. Din vän som heter Joakim är alltså kort.

Illuminera mig, kära du. Hur lång i cm är du?

//R

Anonym sa...

Håller med föregående talare. PB kan inte på något vis räknas som relativt lång. Inget med någon form av lång i kan beskriva PB. Han hamnar därför närmare kort eftersom Jocke räknas som jättekort.

//Burseryd