6 mars 2009

Here i go again & Fuck you kompis


Deffat stenhårt i veckan. Gått och längtat efter en smaskig pizza.

Bytt pizzeria då dom inte vet vad vitlöksås är för något.

Den nya pizzerian har skött sig utomordentligt bra tre gånger.

Dom har dessutom fullkornsbotten till pizzan. Det blir nästan nyttigt.

Så till i kväll:

Beställer min kebabpizza med mina olika såser som vanligt.

Min kompis tar betalt (han säger hej kompis till mig när jag kommer, så då antar jag att vi är vänner)

Jag står sedan och inväntar min sallad vid disken.

Vad gör min kompis då?!

Han vänder sig. Halvvägs mot pizzadegsbänken så släpper han ut en kraftfull nysning.

Jag vet inte hur jag ska reagera. Räknar till tio några gånger och går och sätter mig.

När min kompis kommer för servering uppstår ännu en märklig situation.

Min kompis släpper tallriken några centimeter ovanför bordet. BANG säger det.

Försöker läsa tidningen samtidigt som jag njuter av min nysta och slängda pizza.
Men jag läser räv. Det går inte. Jag njuter inte heller av min pizza. Jag är jävligt arg.

En kort stund efter besöket hos min kompis på pizzerian så känner jag mig stark.
Stark och nöjd över att jag inte reagerade verbalt hårt och brutalt på min kompis.

Den känslan gick över. Ångrade mig. Jag skulle sågat av bara fan.
Man nyser inte på PBs pizza. Min pizza.
Man serverar inte pizza på halvvolley.

Detta ska någon få äta upp. Jag har "en upp" på någon. Man vet inte vem. Inte min kompis. Vi kommer aldrig mer att träffas.

PB

Inga kommentarer: