26 juni 2009

Jackson Straffläggningshelvete och Ricky Martin

Runtomkring straffläggningshelvetet av matchen Sverige England tog jag mig en rejäl funderare.
Straffar är en konst.

Straffar blir ofta väldigt konstigt

Kom att tänka på dans.

Dans är en konst.

Rytm är en konst.

Tänkte på min rytm

Min rytm på dansgolvet.

Jag har känt att många tittat.

Många har tittat med avund.

Jag har haft rivsår på ryggen av suktande och törstande blickar när jag kommit hem efter discodans.

Man kan enkelt sammanfatta min rytm med dessa två klipp.
(eller som välmeriterade dansare yttrar sig: "Det finns dans och det finns PB, Ricky och Michael")

Se första 6.40 in, eller 8,45. En bra grund att stå på brukar jag säga när jag lär ut dansgolvslära till yngre.

Man kan också titta på Micke. I klippet där han sjunger om bad. Bra danssteg han lärde sig tidigt.





PB -ett dansgolv nära dig

Inga kommentarer: