24 juni 2009

Marknadsföringsskolan, Maratonannonsen & Globala annonshotet

Ett jättebra tänk!

Man köper en annonsyta stor som en stående halvsida.

Man stoppar in så mycket information och liten text som möjligt.

Målet är att mottagaren ska kunna använda annonsen som en "maratonannons".

Ett maraton utan målgång.

Ett maraton som Alla bryter.

Det går inte.

Man orkar inte.

Ögonen får en chock.

Man bryter ihop.

Man kommer aldrig mer att läsa en annons.

Det är detta som är Annonsdöden.

"Det globala annonshotet"

PB

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara så att du har problem med din syn. Jag personligen finner annonsen väldigt välinformativ med flertalet erbjudanden och behandlingsalternativ. Texten är dessutom utomordentligt lättläst for en "normal" annonsläsare. Hur skulle du ha gjort annonsen bättre?
Ann Onym

Anonym sa...

Håller med, anser att annonsen fyller KISS-principen och AIDA till 100%. Allt annat hade varit lurendrejeri.

Ollo Nym