17 nov. 2008

Recension Fotbollsgalan


En helt ok kväll.

Mest spännande var det att följa Håkan när han lärde sig livräddning.
Han kan dricka öl den grabben. Kraftfulla klunkar samtidigt som han flirtade med barbettan.
Kapten berättade om Estoniakatastrofen.
Intressant med en blandning av allvar och lättsamhet på något sätt.

Roliga sketcher hör också fotbollsgalan till. Så även i år.
Och som det sketchades sen. Roligaste sketchen genom alla fotbollsgalatider borde vara när det skojades om att Zlatan fick guldbollen.

Skrattade så jag grät. (det lär komma på youtube)

Häftigt att han flög från Italien för att skoja till det och bjuda på sig själv.

Men den stora frågan är ändå varför ingen guldboll delades ut. Det har ju inte varit något kanonår direkt. Men ändå, juryn borde kunnat hittat någon.

Kanske blir två bollar nästa år.

Man vet inte.

(För övrigt så stavas bakotvänd alltid bakåtvänd och inget annat.)
PB

3 kommentarer:

Macke sa...

Jag skrattade så jag gränt när jag så håkan ragga på barbettan. Han misslyckades så kapitalt och sen visade han bara minen till kameran att äääh inget att han typ.
Han är alltid höjdpunkten på måndagar måste jag säga.

Anonym sa...

Du har bevisligen inga högre tankar om Zlatans fotbollsprestationer. Vem anser du skulle ha fått årets guldboll?

/T

Anonym sa...

Tycker nog att det var bra att ingen guldboll delades ut. Bättre att dela ut två guldbollar nästa år i stället.

PB