9 nov. 2008

Zlatans betalningschock



Stod i kassakön som vanligt.

Undrar varför folk före mig, allt som oftast inte lägger dit den där pinnen som
skiljer han från mig. Pinnen som skiljer på kund och kund.

(Vad heter den pinnen? Kundpinne?)

När man inte lägger dit pinnen så visar man tydligt, att man kan betala bakomvarandes varor också.

Kassan i dag:

Tant med opinne.

Tänker "nu är det sådär igen. Varför lägger inte tanten dit pinnjäveln?"

(Här förvandlas jag igen, till den ödmjuka och genomtrevliga Zlatan.)

Gör: Lägger upp mina varor. Lägger mina varor så nära tantens, våra varor nästan rör vid varandra. Med målet att skapa krångel för tant och kassatant.

Säger: (högt så alla andra kassaköer hör med lätt touch av gnäll) "Ska du inte lägga dit pinnen? Eller ska du betala mina varor också?

Tant säger: "Nämen ojdå"

Tänker "1,2,3,4,5,6,7,8,9,10".

PB

2 kommentarer:

Anonym sa...

Zlatans rumskompis tänker mer ödmjukt: jag hjälper tanten att lägga dit pinnen! MVH Ljungberg

Anonym sa...

wow, ombytta roller: ungdom är tant och tanten är ungdom. vad lustigt.