19 feb. 2009

Magnus Uggla.Fula gubbar, men vad sjunger han egentligen?

En fundering sen jag var ung.

Vad är det för namn?

"Härom dan så var det pensionärsfest ner på stan ja där var Bertil, Tärje,Arneroth, Claes, Anders, Gunnar, Fredrik Christer gör sen ja se där var alla gamla gubbar"

Arneroth?

Va är det för namn?

Finns inga Arneroth enligt Hitta.se

En annan källa har denna texten:
"Härom dan så var det pensionärsfest ner på stan ja där var Bertil, Tärje, Ardy, Coco, Anders, Gunnar, Fredrik Christer gör sen ja se där var alla gamla gubbar"

Ardy och Coco?
4st Ardy finns.
Coco finns en jävla massa av.

Hör själva. Vilket är det?



PB

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ardy Strüwer är konstnär och nämns i Ugglas dänga.
Mvh Irrerator från Gyllenfors

Anonym sa...

Christer Tegnèr är pappa till Svante och Anders Wall är finansman.
Mvh Irrerator

Anonym sa...

Ok, helt klart är det ju "ja där var Bertil, Tärje, Ardy, Coco, Claes, Anders, Gunnar, Fredrik, Christer"...
men sen kommer Gödsel-Lars, vem är Gödsel-Lars?
//pensionär Oskar

Anonym sa...

Ja jävlar idet! Vem är Gödsel-lars?
Otroligt
PB

Anonym sa...

Namnet du eftersöker är, hör och häpna, Görsen. Minnet kan spela mig ett spratt men jag vill minnas att det stod så på textfickan i mitt LP-exemplar av Den döende dandyn.

Coco Philipson är väl en gammal vän till Knugen.
/T

Anonym sa...

Görsen?!

Finns en Goertzen Meinolf.

Lite synd på Gödsel-Lars som är ett klart scoop.

PB

Anonym sa...

Jo, men jag är ju inte hundra på det. Det krävs en nogrann undersökning av skivfodralet vilket undertecknad ämnar göra.

//T

TrollStav sa...

Århundradets trådlyft?! :-)
Enligt skivfodralet är gubbarna i tur och ordning; Bertil, Terje, Ardy, Coco, Claes, Anders, Gunnar, Fredrik, Christer, Görsen och Lars.
Vilka personer in vito de faktiskt är/var har jag inte den blekaste aning om. Info ges bl.a. i inläggen ovan samt finns att hitta på nätet om man orkar söka.
/H