28 feb. 2009

Några röster om DBV i Malung v29

Inför Dansbandsveckan i Malung har några personer gjort följande dagsfärska uttalande:

Wolfie: "Jag åker ensam om det är så"

J "Inget kan stoppa mig nu"

Berget " Det kommer gå direktflyg från Mallis, så är det bara, annars stänger jag ner den här ön"

Hubbe " Jag har en seriös nedräkning men lovar inget"

Johan A "Jag köper en större bil enbart för detta"

PB " Hur långt är det mellan Yttermalung och innermalung egentligen?"

Robert " Årets höjdpunkt, ja det är det, årets höjdpunkt"

Martin L " Jag blir alldeles varm"

Skrot i Buken " När man är hemma i Töreboda längtar man till Malung och tvärtom"

Pyllen " Jag har läst i en bok att grejer har med kärlek och hunger att göra. Kärlek till Malung, och hunger efter kärlek, eller något sådant, tror jag"

PB

2 kommentarer:

Anonym sa...

"skrot skall skrot ha"
"nu skall jag gå och tvätta av min ångest" är några uttryck myntade i Malung. Mvh Sandberg

Anonym sa...

Är det inte Pyllen man kan se längst fram i röd t-shirt? För en sådär 10 kilo sedan... Mvh Stubbe