22 dec. 2009

Lu i plural



En diskussion på arbetsplatsen om son och söner.
Lu är ett kul ord sa jag. Det betyder ju son.
En lu flera....? undrade en arbetskamrat.
Vi vet inte.

Jag valde att fråga publiken via slumpmässigt utvalda mobilnr i telefonboken.

Frågan: En lu, flera...?

Svaren:
AlexanderssonBurserydMob: Luar!

PyllenMobil: Luar

Stoggamobil:Ska du bli mer far?

JacobBjöökMob: Luar.

KnassonMobilaavdelning:Lurar

LuddeMob: Vem där?

HubbeJobbtele: Va?

EilardtMob: Luar skulle jag säga tror jag.

JockeLångSmalMob: Luvor

Gatsby Mob: Grattis

SpanskbergetMob: Att du bara orkar hålla på hela tiden! Precis ätit pizza från Ole Dole! Gött! Faan va de kommer skratta när jag kommer ner till ön igen och blitt tjocker.

MartinWillysLarsson: Kommer detta på bloggen eller?


Tror vi kör på "luar".

PB

Edit:

SkövdeNiklasFrånNorgeSomBorIMariestad: Vadå?

Inga kommentarer: