8 sep. 2008

Besök på oarbetsförmedlingen


Går in och ställer mig i en kö, till kön.

Kommer fram och läser upp för oarbetsförmedlaren vilket mitt ärende är.
"Coachning, matchning och diskussion kring mitt arbetssökande"

Får en nr-lapp till kö nr2

i 1.5h sitter jag och studerar alla oarbetsförmedlare som går runt och gäspar och hämtar kaffe.
Bestämmer tidigt vilken av oarbetsförmedlarna jag inte vill ha.

"Nr 89" Säger tanten som jag inte ville ha.
"Faan" Säger jag.

Inne på oarbetsförmedlarens kontor:
"Hur går det?" säger tant
"Med vad?" säger jag
"Arbetssökandet" säger tant
Jag tänker " Jaa vad faan tror du. Jag är ju här för helvete, idiotjävel."
"Jotack det flyter på. Söker massor av intressanta arbeten" säger jag

Hon ber mig rabbla upp arbeten jag "sökt".
Efter upprabblingen tipsar hon om ett jättebra tillfälle att träffa företag på.

Jobbchansen!

Det är ett tillfälle då alla stora och seriösa företag kommer till arbetsförmedlingen och presenterar sig.
Ex Jonnys bemanning AB, Telesälj är kul AB och Städ och skrubb AB.
"Gud så bra, det ska jag gå på" Säger jag.

Sen går jag ut.
Nästa gång ska jag komma rätt vecka så jag inte blir avanmäld till a-kassan.
PB

1 kommentar:

Anonym sa...

tragiskt ställe...
Enda positiva med att du just nu får gå dit är att dina blogg inlägg haglar och är ytterst kluriga.
Skrattar möe.