10 sep. 2008

PB är sin egen chef


Tänkte kommentera några kommentarer som trillat in.

Eftersom PB är sin egen chef bestämmer PB vilka kommentarer som ska kommenteras.

Om Jerry Reed "Now we blow the cops" Svar: jaa halvroligt.

Om filmspoilers "Finns det något du gärna vill se som jag kanske kan berätta om?"
Svar: Vad betyder spoiler?

Om Hästhetsning: "att hätskt hetsäta en het hätsk hetsätande hingst till häst som en häst till häst?"
Svar: Mycket kul. kanske sjukt kul.

Om Brolle Junior: "Är dina påståenden baserade på en egen marknadsundersökning eller håller du dig själv som en norm?"
Svar: Kan vara viktigt att känna till begrepp innan man ställer en fråga. Tror att det egentligen ska vara en attitydsundersökning kommenteraren menar.

Om lång&kortometern: "Hur lång i cm är du?"
Svar: Relativt lång enligt lång&kortometern.

PB

3 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt din lång&kortometer är alltså Danny DeVito relativt lång.

Anonym sa...

Jag ber om ursäkt för mina tillkortakommanden inom säljterminologin: Oturligtvis så läser jag ibland Wikipedia och det vet man ju att infon där inte alltid är helt korrekt.Slarvigt av mig att ta till mig följande info:

"En marknadsundersökning är en undersökning riktad mot konsumenter för att utröna dessas användning av produkter och tjänster samt konsumenters inställning till företag, tjänster och produkter. Vanligtvis är marknadsundersökningar riktade till en specifik målgrupp med avseende på ålder, inkomst, bostadsort m.m. Marknadsundersökningar bedrivs vanligen via telefon, post eller Internet. Det finns i dagsläget inget sätt att blockera marknadsundersökningar som sker via telefon.

En typ av marknadsundersökning är kunskaps-, motiv- och attitydundersökningar som söker skapa förståelse för motiven bakom konsumentens val av viss produkt. Ofta undersöker man ett fåtal individer mera på djupet."

Vidare så ber jag om ursäkt för mina tillkortakommanden gällande ordet spoiler. För mig har spoiler alltid varit en form av bilutsmyckning.

Tur att jag kan fortfarande kan lära mig och ta till mig info i alla fall. Dock anser jag att motfrågor inte är svar.

/T

Anonym sa...

Så sjukt skrivit. Men bra skrivit!