18 okt. 2008

Förlossning, tips och funderingar

Funderade ut några saker man absolut inte bör säga under en förlossning.

1 Jag tycker du får för mycket uppmärksamhet.

2 Bit ihop lite.

3 Då ska du veta hur ont det gjorde när jag skadade mitt knä, där pratar vi smärta.

4 Jag går ut och kollar på TV en stund.

5 Nu får du försöka vara lite tyst.


Tips:

Snus går åt. Man bör ha minst 2 dosor till hands. En dosa per åttonde timme.
Värkarna är viktiga att hålla reda på. Det är emellan en värk man kan springa och spotta ut. Vid nästa värkpaus stoppar man in en ny.

Betala för parkeringen, det är onödigt med böter.

Det är också viktigt att man kan luras. När du tycker att föderskan inte klarar mer, så ska man säga tvärtom. "det går jättebra" tex.

PB

1 kommentar:

Macke sa...

Har ju hekt glömt och säga grattis till dig.
Så grattis mannen.
Bra tips då vet jag när det är dags för mig att stå vidsidan av och peppa på ;)