31 okt. 2008

Okvinna

Fick en inbjudan. Men jag är ju okvinna. Har ej heller något företag.
Mitt tack i mailform:

Hejsan xxxx,
Jag vill härmed tacka å det ödmjukaste för inbjudan till"utvecklingsprogram för kvinnor i familjeföretag".
Dock är jag född man och därmed är det ej möjligt för mig att medverka. Önskar dig en trevlig helg.
Med vänliga hälsningar PB

Svar:
Hej PB
Tyvärr är det aktuella programmet riktat enbart till kvinnor men vi skickade ut inbjudan till de familjeföretag vi känner eftersom det ofta finns fruar, döttrar, etc. i periferin.
Hoppas du inte tog illa upp och välkommen nästa gång vi har ett seminarium för hela familjen.
Trevlig helg!


Hm, har jag ett familjeföretag? Om man inte har ett familjeföretag hur kan någon då känna det?

Man vet inte.

PB

1 kommentar:

Macke sa...

kanske vårt gamla HB som spökar. Och då anser väl de att vi tre är en familj :P med 3 olika efternamn hahaha