21 okt. 2008

Renovering from hell


Nu har det borrats så in i helvete i en lägenhet på ovanvåningen, varje dag i en månads tid.

Enligt stadgarna som styrelsen satt så gäller följande:
(exakt så här står det)
Renoveringstider är mellan 07.00-20.00 vardagar och 07.00-18.00 lördagar.

Frågan är hur länge en renovering får pågå.
(det blir dock ganska mysigt när man duschar med instoppade öronproppar)

Tog hissen upp till renoveringsgubben för att få klarhet i renoveringslängden.

"Hej, vi bor nedanför och vi undrar hur länge till renoveringen ska hålla på"

"Tills den är klar" sa renoveringsgubben
(Där svartnade det för ögonen och det första jag minns efteråt är följande ord från renoveringsgubben)

"Kommer du upp hit igen så ska jag hämta något i lägenheten och slå ihjäl dig"

Minns en tanke: "Varför går hissen i slowmotion när jag befinner mig i en nödsituation".

Åkte efter några timmar ner i källaren för tvättning. När jag är klar dyker renoveringsgubben upp från ett annat håll i källarkorridoren.

(tanke1: jag befinner mig i en film som man inte kan gissa slutet på)

(tanke2: jag måste göra något. Ska jag se arg, tuff och jävlig ut. Eller låtsas som att det var min tvillingbror han pratat med tidigare)

Valde en annan lösning. Jag fejkade en glömning i tvättstugan.

Gick tillbaka in och låste dörren. Vilade en stund på en säker bänk.
Laddade mentalt för hissen.
"Jag är jävligt cool, jävligt stark och jävligt grym"
Tittade ner, såg min smaskigt mätta mage i en t-shirt som krympt.
Blev ocool, ostark och ogrym.
Kom sen upp i lägenheten genom ett förbannat jävla bra smyg.
PB

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta upp det med styrelsen. Dem kommer du väl väl överrens med sedan tidigare?

Hantverkare är lite obehagliga över lag tycker jag. Utom en takläggare jag känner som är väldigt trevlig.

/T

Anonym sa...

Var inte orolig. Säg som jag brukar säga: "-Jag kan skapa min egen armé..."

Anonym sa...

Skrattde och skrattar sa jag haller pa att do!!! Har precis oversatt denna text till; engelska for att mina kompisar undrar vaffor jag skrattar sa mycket att jag knappt far luft. Det var inte det lattaste... Och de forstd inte riktigt det roliga. Somehow forlorade jag det pa vagen...